Kemalo - Spela division 3 och 4 i Sverige -Uppdaterad 23/11!

Obesvarade ämnen
Föregående ämne | Nästa ämne
[ 1, 2, 3, 4, 5, 6 » ] Forumindex » Football Manager 2010 » Editorhörnan

Författare

Visa inlägg nyare än:
Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
kemalo Spelare
Svara med citat Sön 15 nov, 2009 21:31 #

Kemalo - Spela division 3 och 4 i Sverige -Uppdaterad 23/11!

12 division 3-serier och 36 division 4-serier aktiverade för spel.

Version 1.1 - Uppdaterad 23/11
Ladda ner här: http://www.mediafire.com/?oxqzneowyzd

* Fixat reglerna för division 2, 3 och 4 så målskillnad, sen antal gjorda mål avgör positionerna när lag har samma poäng.

* Fixat förkortningarna på division 4-serierna så det nu ser snyggare ut.

* Lagt in några nya Gotlandslag i division 5-poolen, så uppflyttningen till den serien ska vara mer realistisk.

* Ändrat arenanamn, städer och färger på ett antal lag efter feedback här i tråden.

* Gjort reservlagen till de klubbar som har reservlag i riktiga serier till samarbetsklubbar istället. Nu fungerar regionindelningen bättre när nya säsonger skapas.

* Lagt in en månads semester för division 3 och division 4. Juli månad är nu matchfri.

*Lite annat småpill.

Fortsätt ge feedback och saker ni vill se ändrade!

Ladda ner filen och lägg den i er dokumentmapp - Sports Interactive/Football Manager 2010/editor data

Starta nytt game, kryssa i Kemalo Update 1.1 när ni väljer databas.

Lycka till!

- Rätt serieindelning för 2009 - från Allsvenskan ner till division 4.

- Samtliga lag har arena och stad inlagd.

- Samtliga lag har sin tränare (i den mån informationen från diverse obskyra klubbhemsidor varit korrekt) inlagd som manager, så att det inte finns 400 lediga jobb.

- Samtliga serier har geografiska koordinatorer inlagda, så indelningen av serier ska ske så korrekt som möjligt.

- Samtliga lag har regionaldivisioner inlagda, så indelningen av serier ska ske så korrekt som möjligt.

- Jag har korrigerat rykten på samtliga svenska lag mellan division två och fem (inaktiv division) så att balansen mellan lag och serier ska återspegla verkligheten så bra som möjligt.

- Alla svenska lag i division 3, 4 och 5 har amatörstatus.

- Division 5 inlagd som en inaktiv division, lagen som ligger i den poolen är de lag som fanns i databasen och som för tillfället spelar i en lägre serie än division 4 - och som har arena och stad inlagd. Denna kommer fundera som feederserie till division 4. Så småningom tänkte jag ta itu med att lägga in fler division 5-lag för att göra uppflyttningen till division 4 så realistisk och varierad som möjligt.

- Lagen i svenska lägre serier som inte hade stad och arena inlagd är tillfälligt borttagna från databasen, för att göra uppflyttningen till division 4 realistisk.

Ca 200 nya lag inlagda med rätt arenor, städer och klubbfärger.
Ca 100 nya städer med korrekta longituder och latituder inlagda.
Ca 150 nya arenor inlagda.
Drygt 450 tränare skapade och inlagda i rätt lag.

Från början var det meningen att skapa de 34 division 4-serier som har status som högsta division i de olika distrikten. Efter problem med upp- och nedflyttning har jag lagt till två Smålandsserier. Nu fungerar Elit västra och Elit västra som Småland Väst och Småland Väst. De fyra "vanliga" div 4-serierna i Småland (i realiteten att betrakta som div 5) har slagits ihop till Småland Södra och Småland Norra. (Top sex i sydväst och sydöst har bildat Södra och vice versa för Norra serien).

Efter problem med testningen har jag för tillfället tagit bort playoff mellan tvåan och trean, mellan trean och fyran, och mellan fyran och inaktiva femman. Att fixa playoff är prioriterat på "to do-list" tillsammans med att fylla på division 5-poolen och eventuellt dela in femmans lag i serier.

För feedback och önskemål skriv här eller skicka email till fmkemalo@gmail.com. Framförallt om ni hittar något lag som har fel färg, arena eller tränare. Rapportera gärna alla fel ni hittar och när i spelet de inträffar.

Jag kommer inte lägga in några riktiga spelar i lagen, se däremot till att ha "Lägg till viktiga ledare" ikryssade så kommer de lägre divisionernas lag att fyllas med "regens" som är äldre än 16.

Senast ändrad av kemalo den Ons 02 dec, 2009 16:27, ändrad totalt 8 gånger

Rasse96 Spelare
Svara med citat Sön 15 nov, 2009 21:43 #
Mycke roligt.
Försökte själv ner till division 6 men det gick inte så bra.
Ska träna SAIK i division 3 tror jag. Very Happy
Klubben har installerat mjuka, sköna stolar åt reserverna. Då känns det förstås perfekt att sitta där.

Roland Spelare
Svara med citat Sön 15 nov, 2009 21:44 #
Låt jätte intressant!
Men fick detta när jag skulle hämta den "Filen du försöker öppna är temporärt otillgängliga."

kemalo Spelare
Svara med citat Sön 15 nov, 2009 21:48 #
Citat från Roland:
Låt jätte intressant!
Men fick detta när jag skulle hämta den "Filen du försöker öppna är temporärt otillgängliga."
Såg det nu också. Inte van vid att uploada saker. Håller på att få ut den på en annan site med. Hold on några minuter!

Edit: Testa här nu: http://www.mediafire.com/?4tnmtmmzjj3

matted Spelare
Örebro
Svara med citat Sön 15 nov, 2009 21:55 #
underbart! tack ska du ha. ska köra igång en save med ösk söder Very Happy

faan Spelare
Fristad
Svara med citat Sön 15 nov, 2009 21:58 #
Grymt bra!

En sak bara, Borås AIK är Röd/blå och Rångedala är röd/vit, inte Blå/vit som de bådaär i spelet Smile
"Hade den gått i mål så hade målvakten inte tagit den"

ELITSLYNAN Spelare
Nyköping
Svara med citat Sön 15 nov, 2009 22:03 #
Citat från faan:
Grymt bra!

En sak bara, Borås AIK är Röd/blå och Rångedala är röd/vit, inte Blå/vit som de bådaär i spelet Smile
dagens I-landsproblem, ändra det själv Wink

Ingegerd Spelare
Svara med citat Sön 15 nov, 2009 22:48 #
Suveränt och stilrent. Tycker nästa steg kunde vara att plocka med lite cuper från de olika länen. t ex VLT- cupen i Västmanland

kemalo Spelare
Svara med citat Mån 16 nov, 2009 8:21 #
Jag har nu simulerat fram till 2015 och tittat igenom ordentligt hur serierna ser ut. De allra, allra flesta lagen spelar i korrekta eller rättare sagt realistiska serier. Några lag har blivit lite galet placerade för att en viss region har blivit överbelastad.

Framförallt gäller det Gotlands-fyran som genom åren fått besök av både skånska Sjöbo och Piteås reservlag. Lägger jag in några fler gotlandslag i division 5-feedern ska det nog lösa sig lite bättre. Annars är det bara reservlagsplaceringarna som är lite störiga fortfarande, ska kolla det och hittar jag inte någon lösning kanske jag plockar bort de helt och ersätter med lag från lägre serier.

Annars har spelet flytit på mycket bra och framförallt har det nu äntligen varit helt fritt från krascher!

Citat från Rasse96:
Mycke roligt.
Försökte själv ner till division 6 men det gick inte så bra.
Ska träna SAIK i division 3 tror jag. Very Happy
Nä, det var mycket mer jobb och småpill än vad jag tänkte från början. Men nu ska den vara okej. Lycka till med SAIK!

Citat från matted:
underbart! tack ska du ha. ska köra igång en save med ösk söder Very Happy
Lycka till!

Citat från faan:
Grymt bra!

Tack, ska se till att ändra färgerna till nästa update!

Citat från Ingegerd:
Suveränt och stilrent. Tycker nästa steg kunde vara att plocka med lite cuper från de olika länen. t ex VLT- cupen i Västmanland
Tack! Lokala cuper har jag inte funderat på och inte kollat i editorn huruvida det är möjligt att göra realistiskt. Ska titta på det sen, men det är inte prioriterat just nu.

Roland Spelare
Svara med citat Mån 16 nov, 2009 14:10 #
Vilket arbete du gör! Vad härligt att se. kemalo for president!

gurral Spelare
Svara med citat Mån 16 nov, 2009 14:57 #
om du vill kan jag eventuellt scouta laget Bele Barkarby (btw, det har fel namn i din databas. Det heter Bele Barkarby, inte Bele Barkaby) i div 4. Skulle ju kunna vara kul om det fanns några riktiga spelare med?

btw, otroligt bra databas!

marcuz247 Spelare
norrköping
Svara med citat Mån 16 nov, 2009 16:12 #
En ganska oviktig detalj är att söderköpings IP ska ha konstgräs istället för vanligt gräss ;D

Men annars tack för en sjukt bra databas! Smile

friggan Spelare
Kristinehamn
Svara med citat Mån 16 nov, 2009 16:26 #
fyfan vad underbart! Ska nog testa detta en vacker dag!
Funderar på att lägga in lite riktiga spelare i vissa lag också. vore kanske lite kul Smile

Helvete Spelare
Svara med citat Mån 16 nov, 2009 17:22 #
Jag brukar aldrig spela i Sverige på FM, men måste ändå ge dig kredd för ett fantastiskt arbete! Du måste ha lagt ner väldigt mycket tid och förtjänar därför beröm.

ELITSLYNAN Spelare
Nyköping
Svara med citat Mån 16 nov, 2009 17:35 #
KUTGW MAN!. CREDS!

hellie__ Spelare
Karlstad
Svara med citat Mån 16 nov, 2009 17:37 #
grymt jobbat.. mitt arbete nu under en kväll i lördags med några pilsner känns totalt värdelöst.. cred till dig iaf! Ska testa din version nu Smile
Im the best, f*ck the rest!

Alex-Linder Spelare
Svara med citat Mån 16 nov, 2009 17:54 #
ett bra jobb med div 4. Men det känns ju rätt surt att du "bara" byggt på nuvarande system, går ju inte att göra ändringar i reglerna då ju. Men det är fortfarande najs!
--Alex--

moexz Spelare
Svara med citat Mån 16 nov, 2009 21:13 #
Såg att du hade simulerat dig fram några år och att det flöt på bra. Var det med databasen som du lagt upp här eller har du uppdaterat ytterligare?
Vill inte köra på en databas som inte är helt fungerande.
Jävligt bra jobb annars!

gotlandskommun Spelare
visby
Svara med citat Tis 17 nov, 2009 8:46 #
Vart ska man lägga filen???

kemalo Spelare
Svara med citat Tis 17 nov, 2009 12:49 #
Citat från gurral:
om du vill kan jag eventuellt scouta laget Bele Barkarby (btw, det har fel namn i din databas. Det heter Bele Barkarby, inte Bele Barkaby) i div 4. Skulle ju kunna vara kul om det fanns några riktiga spelare med?

btw, otroligt bra databas!
Oj, en liten typo. Ska ändra det till nästa version. Tack! Och, jag kommer inte lägga in några spelare, det blir alldeles för mycket jobb och tämligen stor risk för obalans om vissa spelare har spelare och vissa inte. Jag kör helt enkelt på att ha "lägg till viktiga ledare" ikryssad så får spelet själv simulera fram trupper. Tycker det fungerar bra.

Finns det intresse för spelartrupper, kan vi ju alltid fixa det på annat vis. Gör en xml-fil med de trupper ni scoutat sen antingen sammanfogar ni dem eller kan man ladda hem dem var för sig.

Citat från marcuz247:
En ganska oviktig detalj är att söderköpings IP ska ha konstgräs istället för vanligt gräss ;D

Men annars tack för en sjukt bra databas! Smile
Tack! Inga detaljer är för små för att ändras. Jag ändrar till konstgräs!

Citat från Alex-Linder:

ett bra jobb med div 4. Men det känns ju rätt surt att du "bara" byggt på nuvarande system, går ju inte att göra ändringar i reglerna då ju. Men det är fortfarande najs!
Vad menar du med att ha byggt på nuvarande system och vilka regler går inte att ändra? Är det något speciellt så kan jag titta på det, och om det inte är alltför mycket jobb går det att justera till nästa version.

Citat från moexz:

Såg att du hade simulerat dig fram några år och att det flöt på bra. Var det med databasen som du lagt upp här eller har du uppdaterat ytterligare?
Vill inte köra på en databas som inte är helt fungerande.
Jävligt bra jobb annars!
Yes, har simulerat fram några säsonger flera gånger med filen som ligger däruppe för download. Helt kraschfritt på min laptop (AMD 2ghz, 4gb ram, 512mb grafik).

Citat från gotlandskommun:
Vart ska man lägga filen???
Du lägger filen under mina dokument (eller vad din sådan katalog nu heter) Sports Interactive/Football Manager 2010/Editor Data

Se till så att du har xml-filen ikryssad när du startar nytt game, så vips ska det fungera.

Tack för all feedback och beröm! Fortsätt anmäla fel, idéer och annat som ni vill ändra få in, så ska jag se vad som kan göras.

Som jag skrev uppe, kommer jag inte lägga in några spelare i lagen. Men om någon känner för att styra upp lite där och det finns stort intresse kan jag tänka mig att hjälpa till att sammanfoga xml-filer ni skickar in. Den kommer då ges ut separat, så ni kan bestämma om ni vill spela med eller utan de nya spelarna.

[ 1, 2, 3, 4, 5, 6 » ] Forumindex » Football Manager 2010 » Editorhörnan

Hoppa till:
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet